reklama

krajina tretieho sveta ... Filipíny !

Exotika, biely piesok, krásne pláže, bohatá fauna a flóra. Tieto slová každého napadnú pri tejto krajine. Ale je to naozaj tak ?!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: © Michal Mjartan)

Už po pristátí lietadla na medzinárodnom letisku v Cebu city som pocítil typické Filipínske počasie, extrémne vlhký vzduch a teplo. Letisko výzoru slabších európskych štandardov no o počte personálu sa nedalo hovoriť ako o európskom štandarde či luxuse. Po úspešnej pasovej kontrole sa dostávam ku 10 minútovému čakaniu na batožinu. Tak, batožina vybavená, pas opečiatkovaný a opúšťam brány letiska kde ma čaká môj známy a sadáme spolu do taxíka a naša cesta vedie do môjho nového, dočasného “domova”. Na cestu taxíkom si moc nespomínam keďže som mal 44 hodinový spánkový deficit no o vystúpení z taxíka a prvom vzhliadnutí okolia kde budem najbližší čas bývať to nemôžem povedať. Pár fotiek domu a ulice som videl ešte pred odchodom ale vždy to na fotkách vyzerá jemnejšie a krajšie ako je to v krutej realite. Po prvom týždni som si uvedomil, že dom v ktorom bývam je na filipínske pomery luxusný, nadštandardne (nami) vybavený chladničkou, platničkou čo nie je štandard pretože väčšina obyvateľstva používa ohnisko a nehovoriac o vysávači ktorý obyvateľom Filipín nič nehovorí. Ale to už predbieham. Vráťme sa späť ku vystúpení z taxíku a vkročení do “domova”. Filipínci považujú Američanov za ich spasiteľov a osloboditeľov a teda veľa veci ktoré používajú kopírujú po Amerike, tým chcem povedať, že dvere som otváral typickým americkým zámkom. Hurá do sprchy, vošiel som do kúpeľne veľkosti 2x2 metre. Batéria vyzerala zvláštne ale podstatné je, že fungovala. Krajina známa s vysokým počtom slnečných dní no o teplej vode tu ani nechyrovalo. Batéria má len jednu polohu a to so studenou vodou ktorej teplotu môžem porovnať s našou vodou v studni a o tlaku v potrubí ktorý je pätinový oproti nášmu tlaku sa nejdem ani vyjadrovať. Keď sa nachádzame ešte v tej našej “slávnej” kúpeľni nedá mi nespomenúť toaletu ktorá sa nachádza ako Vám je z týchto slov jasné v spoločnej miestnosti. Na prvý pohľad normálny záchod no po bližšom pohľade zistíte že je to normálny ázijský alebo americký záchod s úzkym potrubím a teda toaletný papier je potrebné hádzať do odpadkového koša (keďže sme o tomto fakte nevedeli prvý deň sme záchod zapchali). Po príchode bol dom nezariadený vynímajúc dve skrine v izbách a jednoduchú kuchynskú linku. Predchádzajúci nájomníci, po vzhliadnutí stavu domu môžem usúdiť, že to boli Filipínci, pobrali z domu všetko čo tam priniesli vrátane hmoždiniek a šróbov a taktiež aj záchodovej dosky takže ďalšie dni môjho pobytu sa niesli v znamení zariaďovania a vybavovania rôznych vecí ako napríklad pravidelná donáška pitnej vody v bareloch keďže voda z vodovodu nie je pitná. Blížime sa ku koncu článku no ešte mi nedá nespomenúť zabezpečenie domu. Aj napriek dverám s americkým zámkom do ktorých sa stačí oprieť a sú otvorené majú Filipínci na každom okne mreže kvôli bezpečnosti no rád by som podotkol maličkosť, že tieto mreže sú šróbované do stien zvonku takže význam týchto “bezpečnostných mreží” posúďte sami…

Michal Mjartan

Michal Mjartan

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sám seba hľadajúci... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu